001119

I fredags när jag var klar med workshopen i lobbyarbete i Haninge satte jag mig på pendeln och läste deltagarnas utvärderingar. Oerhört fint. På väg hem tog jag svängen förbi Systemet i nya Liljeholmstorgsgallerian, hämtade ett Amerikapaket på ett ställe jag aldrig varit förrut samt kände mig som en småbarnsförälder när jag släpade hem matkassarna från Ica. 30 minuter i stillhet med öl och feministisk tidskrift innan fyra bekanta drällde in i hallen. Det blev en mycket fin middag.

Lördag var seg. J kom hem. Deras vandrarhem i Umeå hade brunnit så nattsömnen uteblev för deras del. Tröttheten smittade av sig. Sju avsnitt av Veronica Mars var helt berättigat innan jag åkte på årets skummaste fest. En väldigt trevlig sådan. Temat var brats och när jag gick dit kände jag ingen som skulle dit. När människor klär ut sig till något så ogenomskådbart som brats samt går in och ur sina roller non stop är det svårt att ta saker och ting på allvar. Det bidrog till en fruktansvärt avslappnad stämning och Spotifylistan var lika underbart ambivalent.

Dagen idag, söndag, är en varm men grå höstdag. Jag fortsatte att spela mitt nya favoritspel – Supermarket Mania och tillsammans med J slukade vi ytterligare ett gäng VM-avsnitt. Som pricken över i:t tog vi tag i TAjT och jag delar med mig av min bästa producent här.

Som sagt – en mycket fin helg är till ända. Jag är redo att traska tillbaka till kontoret imorgon bitti. Fantastiskt!

Lämna en kommentar