Så var det det här med ögonen alltså

Är sjukskriven fram till min semester börjar. Det innebär 5 veckors karantän från jobbet. Jag är ordinerad vila samt synkontroll hos optiker. Det skulle vara rätt flådigt med terminalglasögon alltså. Bara tanken på att få använda ordet ‘terminalglasögon’ oftare gör mig glad. Sen är det så klart hemskt deppigt att behöva avstå från olika typer av ögonansträngningar för att vila de små stackarna. Avhållsamheten gäller alltså slösurf, tvspel, iphonespel, film-/seriemaraton samt allt som har med TAjT att göra, = mina främsta hobbies. #FAIL Positivt för ögonen är citat ‘att blunda samt titta på vackra utsikter’, vilket jag också tänker ägna mig åt. Men inte bara. Funderar på om det kan vara positivt att lägga pussel 1 timme om dagen för att vara lugn och stimulera hjärnan, även om det innebär att statiskt stirra på ett för kort avstånd. Jaja, den som överlever får se.

Kommentera

