Jag önskar att jag vore så rik att jag bara kunde få vara nördig i fred

Med jämna mellanrum kommer en uppdaterad video på samma koncept och det finns en hel uppsjö med liknande projekt. Kontentan av det hela är att sociala medier inte är något som är avskärmat från verkligheten utan i  allra högsta grad en del av densamma. IRL är passe. AFK, som egentligen mest var en reaktion för att vända på perspektivet, lika så. Det är samma lika. Bara olika arenor att mötas på, olika verktyg för kommunikation. I min bekantskapskrets är jag en av de som snappar upp internetrelaterade saker först. Vilket kanske säger mer om min bekantskapskrets än om mina pionjärskillz. I vilket fall så älskar jag teknik. Logiska samband med en tydlig funktion; ljudförstärkning, simulering, struktur på data… Jag älskar det och önskar att jag vore så rik att jag bara kunde få vara nördig i fred.

Kommentera

