Hejdå immunförsvar

Nu är det typ tusende gången jag blir ordentligt sjuk. Ni vet så där med vansinnig feber som inte ger utslag på termometern, också kallat klimakteriet. Min bästa sjukdomsegenskap är att mina stämband alltid blir utslagna först. Vilket resulterar i att jag inte kan uppföra mig så fruktansvärt hälsovådligt eftersom det är frustrerande att vara social när den enda kommunikationsvägen är via ivrigt gestikulerande alternativt papper och penna. J har farit på arbetsresa. Bra för mitt tillfrisknande, men oerhört tråkigt.

Min nya kompis och jag har, vid sidan om dagens kortare arbetspass, utforskat hjärndöda youtubeklipp och spelat Sim City. Hållbara och blandade städer är tydligen en omöjlighet om en samtidigt ska hålla sin budget. Eller så är jag för otålig. Alternativt för mycket nybörjare för att se alla möjligheter. Jag sprang till exempel på det här fantastiska, men konstigt nog också icke-allmänbildande klipp – eftersom stackars Bieber aldrig får reda på vad German är för något.

Innan mitt immunförsvar kollapsade hann jag i vilket fall med en hejdundrandes semester. Deadmau5 på Brixton Academy och Legally Blonde The Musical var allra bäst. Vilket är orättvist, för ingenting på resan var dåligt, topptvå:n är bara så galet självklar. Mitt språkkunnande avancerar en smula för varje gång jag exponerar mig själv för andra språk än svenska. Tyvärr går det, som allting annat, alldeles för långsamt. Jag vill kunna allt nu. Att vara nybörjare existerar egentligen inte i min värld. I det sammanhanget är det visserligen bra att mitt immunförsvar är svagt och kollapsar titt som tätt. Jag är tvungen att lära mig att ta det lugnt. Slacka mer, så att säga. Kvällens slackeraktivitet (ett oxymoron?!) blir L Word. Ajö.

Kommentera

