vuxen schmuxen

Jag är besviken på vuxenvärlden. Jag inser att den har väldigt mycket lägre ambitionsnivå än jag kunnat föreställa mig. Det finns några eldsjälar som gör sitt bästa, men det känns som att de allra flesta vuxna har stagnerat och gett upp. På ett sätt är det bra. Det innebär att jag också kan sänka min ambitionsnivå. Allra mest är det ledsamt att det känns som att så många har slutat, eller kanske aldrig börjat, försöka. Det tråkigaste är att vuxenvärlden nedvärderar barn och unga så oerhört. Hela tiden, vad det än gäller. Jag håller på att göra en åtgärdsplan för hur jag ska angripa problemet. Om ett tag kommer resultatet.

Kommentera

