lördag

90 minuter meditativ yoga. Vissa rörelser – t.ex. plogen har jag lekt i sen jag var barn. Andra rörelser som hunden börjar så smått bli meditativa. Nån gång kommer jag att sätta solhälsningen galant. Så länge är det hemskt skönt att slippa bry sig om hur jag ser ut eller vad jag har på mig eller någonting annat som skulle kunna störa träningen. Jag börjar trivas i anonymiteten och släppa prestationsångesten. Vinst för mig.

I bastun efteråt läste jag intervjun med Ellen Page och Alia Shawkat ur senaste Bust och kände mig glad. Sen blev jag gravt desillusionerad när jag såg föräldrarna med sina barn – total hjärntvätt av de små människorna. Obehagligt.

Min syster ringde. Lördagen fortsätter vara en fin lördag.

Kommentera

