hurra för mitt liv

mitt liv är så roligt. på mitt jobb gör vi viktiga saker och skämtar. fikar gör vi två gånger om dagen och lunch har man med sig i en låda. jag lyssnar också mycket på min favoritmusik samt går kurser som gör mig smart. jag bor i min närförort. där bor också några av mina vänner som jag träffar ibland. på torsdagar klockan 10 över 5 går jag från mitt kontor till mitt stammiscafé för att träffa vänner och bekanta och några som inte är bekanta än. vi stickar, pratar och lär varandra saker. i den fina lägenheten i närförorten bor också J. på kvällarna lagar vi ingefärs- och citronte på riktigt vis, pratar om livet eller springer en löprunda.

på morgnarna är jag hemskt glad när jag tittar på alla stressade människor som springer till tunnelbanan fast nästa vagn går om bara en minut. jag vet att det är långt kvar tills jag blir som dem. och även om jag vet att prestationsångesten ligger och lurar bakom hörnet så har jag lärt mig att hålla den på minst replängds avstånd. den här gången har jag ett skyddsnät som säger stopp. hurra för mig och hurra för mitt liv.

Kommentera

