jag var ledig idag och stickade en jättelång halsduk

när man är ledig ska man vara ledig. på riktigt. idag sov jag länge, åt frukost och tog det fantastiskt lugnt. sen fick jag en helkroppsmassage och en lunch i gräset på norra bantorget. fortsättning följde med fika och halsduksstickning på vetekatten. när J gick tillbaka till sitt jobb for jag söderut och fortsatte stickfikandet på copacabana. där satt en bekant som jag inte sett på länge. den bekanta hade fått ett uragrymt jobb. sen kom den bekantas vän. då tog min hjärna ledigt så istället för att konversera stickade jag vidare. efter kvällsmackorna lärde jag J sticka. nu är min halsduk en och en halv meter lång. bra producerat för att vara en ledig dag. imorgon blir det junta. hurra. nu ska jag gå och lägga mig. ajö.

Kommentera

