lördag.

lördag betyder ledig dag. inte idag. idag betyder lördag ekonomikurs. jag har alltid tyckt att ekonomi är kul, men inte så där överväldigande skojigt. dagens insatser var fantastiskt kul. kanske för att ribban låg lite högre än väntat och att jag numera har ett ordentligt uppdrag att hänga upp mina nya kunskaper på. vi gick i princip igenom vilken lagstiftning som gäller för ideella föreningar, ansvarsfördelning inom föreningen och årsredovisningsarbete. dessutom hann vi gå in på lite mer praktiska verktyg. jag kan bara konstatera att jag är en nörd när jag finner det inspirerande att fundera ut om det är resultatbudget eller likviditetsbudget som är mest pedagogiskt för mitt ändamål.

lördag kväll betydde district 9 med J. en förvånansvärt smart actionfilm. och som av en händelse bäddar den för en uppföljare. skräll. eftersom t-centralen delvis brunnit under helgen fick vi dessutom en fin promenad dit och en fin promenad hem.

lördag var en hemskt trevlig dag.

Kommentera

