back in the days i caught a rat with birdflu

Jag förundras när jag på håll ser historien upprepa sig. Igen. Jag blir inte lika förvånad längre. Istället försöker jag finna sammanhang där fina historier kan berättas, utvecklas och berättas igen. Ibland känns det hopplöst. Ibland, som nu, när jag lyssnar på den här låten och tänker på mitt livs vision och röda tråd, som jag haft så länge jag kan minnas, blir jag lycklig och hoppfull. Det är precis som när jag var liten och jag blir än en gång övertygad om att jag i grund och botten inte förändrats ett dugg.

Och när jag med mycket slit lyckats leta fram guldkornen står jag här med två spellistor mer peppande än någonting annat. Det bästa är att de ständigt förändras. Den ena, Back in the days, in Paris, when an army of me caught a rat, tar jag till tidiga morgnar på jobbet eller när tankekapaciteten försvunnit helt och hållet. Den andra, might like you better in my arms with birdflu, är pepp till tusen och gör att jag glömmer allt vad trist heter.

Kommentera

