Stockholm tar sig

Jag börjar så smått förstå att även Stockholm innanför tullarna kan bli ett ställe jag trivs på. Tro det eller ej. Igår gick jag och J på Statsteatern med E. Fruktansvärt tung; Shopping and f**’ing – efteråt kändes det som att åskådarna var tvungna att applådera av sig föreställningen. Ändå var det oerhört fint att veta att 20 minuter från min ytterdörr finns skandalöst bra kultur och nedrans bra människor. Det är nog vad jag saknat mest under våren – att helt opretentiöst få umgås med människor jag känner mig trygg med. Stockholm är inte riktigt den opretentiösa vännen än, men med all sannolikhet förr än jag anar.

Kommentera

