Måndagsbestyr

J åkte till sin första måndagsarbetsdag i morse. Jag ville inte vara sämre utan sällskapade in till T-centralen. En morgonpromenad till Stadsbiblioteket – jag fick en karta och kan nu stället utan och innan som om det vore min egen klänningsficka. Barnavdelningen var fantastiskt trevlig, jag fick låna hem Molly Moon’s incredible Book of hypnotism som ljudbok. Hurra! Om jag minns rätt drar den lite åt A series of unfortunate events. I väntan på att butikerna skulle öppna, klockan var vid det här laget bara kvart i tio tog jag en fika. En väckarklocka som nu verkar ha mist sin duglighet köptes. Det får bli en tur in igen i morgon. Reklamation är sjukt underskattat.

Utöver ovanstående äventyr har förmiddagen ägnats åt nördläsning om West Wing. På grund av spoilerrisken har jag undvikit det mesta i kommentars-, recensions- och analysväg tidigare. Nu är det däremot dags. Framför mig har jag bland annat artikeln The West Wing as a pedagogical tool. West Wing har väckt mitt politiska intresse igen. Även om det inte är i närheten av vad det har varit, är det alltid någonting.

Nu väntar lunch på balkongen innan jag ska rensa min dator på gamla jobbfiler. Från och med nu är det en privat nöjesdator – ingenting annat!

Kommentera

