Melt! Festival

Ferropolis - snyggare miljö får man leta efter.
Ferropolis – snyggare miljö får man leta efter.

Melt! var en fin upplevelse. Vårt tyska tält stod emot varje nattlig regnstorm och som om det vore magi slapp vi regn på oss när vi befann oss utanför det. Om dagen sömn och korsordslösning. Om kvällen fina spelningar och bra mat. Samt öl.

Det är hemskt intressant att jämföra festivaler med varandra. Särskilt utomsvenska med svenska. Och särskilt alla andra med den jag själv kommer från. Smått skadad får man lov att vara ett tag till i alla fall. Det får kanske vara så när jag har valt att bara arbeta med sådant jag tar på allvar. Allvarligheter släpper man inte så fort. Melt! var en tämligen fin festival med runt-omkring-miljö och bokning i topp. Jag fröjdas också av alla fina pantsystem på muggar, glas, tallrikar och bestick. Heja! När ska svenska festivaler förstå att det är en hemskt bra idé – försäljningsmässigt OCH ekologiskt?

Melt! om natten

I väntan på att J kommer hem med kameran med våra egna bilder i har jag ärligen snott och lånat dessa två från Melt!s hemsida. Följ länkarna för fotograf och fler bilder.

Kommentera

