Mellanstadiedisco OCH råfrän technoklubb i vardagsrummet samtidigt!

Att roa mig själv är en konst jag övat upp under våren. Idag kom det till faslig nytta. Efter 9 timmars arbetsdag damp jag ner hemma utan energi, med skrikande hunger och speedat huvud. Jag försökte lugna ner mig på bussen hem med Hasse Alfredssons röst och det fungerade väldigt bra. Det säger nog mer om hur speedad jag var när jag lämnade kontoret. Tokigt. Två godisar som fräter upp tungan senare och med en ypperlig playlist bytte jag om till sparkdräkten och kom i stämning. Efter 20 minuters aggressiv stämsång och mellanstadieaerobics orkade jag laga gröt. Gröten gav mig tillräckligt med energi för att klara kvällen. Se, så finurligt det är med manipulation. Det går om man vill.

Imorse lyssnade jag på senaste avsnittet av Kompisar från förr, det om böcker du inte behöver släpa ut till hängmattan. Jag kunde inte hålla mig för skratt. De satte ribban högt med skämt om incestuös litteratur för mellanstadieflickor – Vindsträdgården, fortsatte med de hemskhemska barnvisorna där alla bara får smäll och proggboken Lotta och Daghemet av Ulf och Bhenn.  Det roligaste var att manshäxan Tengil hamnade i Lokrumme. Ärs, det är svårt att återberätta skämt. Jag struntar i det och bjuder in till Kompisar från förr-supé – en lite finare bjudning där vi gemensamt skrattar åt Kompisar från förr. Jag vet en som kommer att nappa på det i alla fall.

Nu är det för sent för både mellanstadiedisco och technoklubb. Synd och tråk. Jag får vattna blommor istället. Orättvist att jag är på kontoret när det är ok att spela hög musik hemma. Inte riktigt okej. Ajö.

Kommentera

