Hallucinogena Lund

Idag har jag träffat människor av olika slag i två olika skånska städer. Jag har också sett en bekant som inte kände igen mig. På detta finns det två möjliga svarsalternativ: A) det är konstigt att förvänta sig att jag är i Lund en tisdag i maj och hans bildminne kom då inte ihåg mig eftersom det var så osannolikt att det skulle kunna vara jag. B) vi har något otalt med varandra och borde göra upp. C) motljus och en stor falafel i siktlinjen förvillade hans blick. Jag skulle mest vilja reda ut det här för att få reda på om jag hallucinerar och bör jobba mindre. Men det är dessutom också spännande att utreda de andra faktorerna. Tror jag.

Jag har också fått en dos pepp av lokalavdelningen i syd. Sen har jag insett att det finns mycket snack som desvärre resulterar i lite mindre verkstad, många skulle kunna slopa tillgänglihetskrav på nybyggnationer om det inte vore så fruktansvärt o-pk att säga att det är dyrt att bygga för funktionshindrade. Ja, vi är alla ögontjänare. Hallelujah.

Imorgon ska jag läsa Sven Bergenstråhles rapporter om Stockholm, Göteborg och Malmö mer ingående samt lära mig ett nytt skateboardtrick. Ajö.

Kommentera

