come on baby do the locomotion

Jag tycker om att åka tåg. Bäst är det när det finns en fungerande cafévagn, och internetuppkoppling. Vilket jag har nu, när jag är på väg till Göteborg. Det är rätt mastigt på resefronten nu får jag lov att säga. Göteborg denna veckan, Lund och Malmö nästa vecka och sen Göteborg igen veckan efter. Men kul är det!

Igår var det infomöte för jagvillhabostad.nu i Stockholm. Peppen var hög och idéerna många. Jag tvivlar inte en sekund på att Stockholmsavdelningen kommer att göra storverk. Malmö är också i gång. Hur kul som helst! Jag är väldigt glad för att jag får möjlighet att arbeta med det här på heltid. Tänk – 8 timmar om dagen som jag får använda till att förbättra världen! Guld.

Ikväll kommer J till Hägersten igen. När jag inte är hemma. Typiskt. Fast sen stannar han över helgen. Det blir kul. Det här med distanshittepån är bra, men aningen ospontant. När man reser är det väldigt trevligt att lyssna på mixset av olika slag. Dagens bästa är La Fleurs Power Plant Mix, som jag skrivit om tidigare samt Adeline Supremes februarimix och Dada Lifes mix från september förra året.

Västra Sverige har blivit ännu lite grönare sen jag var här sist. Fint, men det blir till att äta allergimedicin i mängder – annars kommer jag att dö. Eller i alla fall få svårigheter med synförmågan.

Apropå resor är det himla trist att locomotion inte syftar på att åka tåg. Det hade varit mycket roligare.

Kommentera

