Jag ♥ Hägersten

Efter 5 timmars bilfärd på Valborgskvällen bar jag och J flyttlådor tills natten blev stjärnklar. Nu bor vi precis mitt emellan t-banestationerna Telefonplan, Hägerstensåsen och Axelsberg. M var på besök från fredag till idag. En stor del av helgen har gått åt till att skruva ihop möbler, packa upp flyttlådor och landa, men vi hann också med att gå på Bounce: Caution!, traska runt Vinterviken och guida Stockholms innerstad. Med dessa sjuka pollenhalter och inget regn så långt ögat når är jag aningen klubbad. Tjugonde gången gillt. Alltså, är det nödvändigt att utveckla allergier i vuxen ålder?

Hägersten är i vilket fall som helst min nya ögonsten. Alltså, det är så sjukt fint! Det finns körsbärsträd, vitsippor och tallar utanför knuten och balkong i sydöst. Jag kommer aldrig mer känna ett behov att åka in till innerstan. På gatan där jag bor finns korvkiosk, post, ica, tempo, filmbutik, systembolag och lite längre bort ligger pizzeria, sushi, bibliotek och ölhak. Dessutom finns ett Medborgarhus. Det blir veckans läxa att ta reda på vad det innebär. Dessutom finns det ett tvätteri som heter Valutatvätten! 

Ikväll ska jag främst ägna mig åt sömn. Innan dess ska jag ta en promenad, hyra en film, laga mat och baka en kladdkaka. Halleluja för att ha ett eget hem igen. Jag förstår innerligt varför min arbetsplats behövs.

One response to “Jag ♥ Hägersten

  1. jag tyckte också det lilla jag såg var väldigt fint! :)

Kommentera

