Slottsbesök

Ikväll var jag hos mina kusiner i Skurup. Närmare bestämt Svaneholms slott. Det doftade på samma sätt som back in the days när de sålde mintgodis i tablettaskar av metall. På burklocket var det en kvinna i stor hatt. Väldigt fin var hon. Fast de fanns tyvärr inte kvar. Däremot fanns mina kusiner kvar och min faster. Det var väldigt trevligt. Kort, men intensivt med soppa och genomgång av Y:s skolas internetkommunikationssystem. Coolt med teknologi, min gymnasieskolas intranät var en skrivmaskin i jämförelse. 

Jag är obehagligt trött. Om 4,5 timmar ska jag pallra mig upp igen för att sätta mig på tåget till Arvika. 7 timmar senare är jag framme. Sen ska vi börja packa och jag måste fixa med att arbeta lite också. Vi får se hur det går.

Kommentera

