Alla är kära i Ulf

Till min lycka kom jag över höjdarfilmen När alla vet som är inspelad i Arvika i början av 90-talet. Filmen gick tidigare bara att hyra på VHS på Nattvideo i Arvika. Nu är det någon fantastisk människa som även gjort den tillgänglig på Youtube. Titta extra noga på miljöerna – så såg Arvika ut för närmare 20 år sen. Inklusive Bangladesh! Fantastiskt. 6:20 in i det här klippet kommer filmens höjdpunkt. Håll till godo!

– Jag är kär i Ulf.
– Jag är också kär i Ulf. Alla är kära i Ulf. 

3 responses to “Alla är kära i Ulf

  1. Ulf – vilken heting! Jag dör, det finns så mycket bra med den här filmen. När de badar bubbelbad och äter våfflor! Att någon har textat på engelska också. Och vilken översättning sedan: ”Tack för senast” – ”It was my turn”.

  2. I really loved this film the first time I saw it in Cambridge in 1994! But all the Swedes I met hated it. I have not met or heard from anyone else who really loves it so it was a great surprise to find your comments.
    Apologies for responding in English but my Swedish is still very basic.

  3. Just realised it wasn’t 1994 but 1997 I saw the film in Cambridge in the UK.

Kommentera

