Economy is nothing but a hype

Surikat på skajp
Idag pratade jag och herr Surikat på skajp. Väldigt roligt. Det är nästan roligast att göra grimaser. Här sitter han i sitt mödernes hem i södern. Imorgon däremot, då smäller det. Det vanknas nämligen finbesök i aquariet på Nybodagatan. (Se, jag vet vilken gata jag bor på också! Det gjorde jag inte igår.) Alla reser så mycket. Och skaffar barn. I fikarummet på mitt jobb har dom pratat om förlossningar hela veckan. Mycket spännande. Med tanke på det fina förstadiet till foglossningar jag hade när jag var gravid vill jag inte ens tänka på hur stört det kommer att vara om jag skulle ge mig på att föda också. Herre min je! Man får knappast morfin när man föder va?

I sommar ska jag och han på bilden åka på en fin semester. Kanske till ett dyrt land. = Danmark. Eller till ett billigt land. = Sverige. Om inte detta händer: någon traskar över till danskarna och säger ”hej, jag tror att era pengar kommer att sjunka i värde snart. kanske redan innan sommaren” och någon traskar runt bland svenskarna och säger ”hej, det där med kris är SÅ 2008, innan sommaren är det stabilt”. För då kommer hajpen. Ekonomi bygger bara på hajp. Nån säger att aktier är töntigt och nog inte kommer vara trendigt så länge till – så säljer alla börshajar av sina aktier. Det gäller bara att styra upp en snackis. Så om vi hajpar svenska kronan lite i några månader så kan jag och Jonas åka till Danmark på sommarsemester sen. Hurra för det!

3 responses to “Economy is nothing but a hype

  1. så sant som det är sagt! jag tror inte på ekonomi över huvud taget, ignorerar det helt enkelt.

    och du, sånt där pratas det om i mitt fikarum också! såna saker samt om vikt och mat – man kan bli lite tom i huvudet ibland

  2. var har du ditt fikarum?

  3. Johanna (Engloo)

    Hej, jag har lyckats hitta hit. Jag vet lite om hur fattig man blir här i Danmark, jag pluggar här på svenskt CSN som ju nästan halveras just nu. Så därför tänkte jag på att om det är bland annat i Köpenhamn ni vill på semester, och om det är mellan den 22 juni och cirka 1 augusti, så får ni gärna låna vår lägenhet så blir det lite billigare semester!

Kommentera

