Fel del av gården

Ja, det är ungefär sånt här jag tänker på när jag är på mitt jobb. Segregerade bostadsområden och hur man gör så att det finns bostäder som kan efterfrågas av andra än övre medelklass. Movits = bostadspolitik. När jag får min lön då ska jag köpa en massa böcker med fina flygfoton över städer och arkitekturhistoriska element avtecknade i färg.

Det bästa med den här videon är helt klart att swingpjatsen ser ut att komma från backinthedays. Något med ljuset, eller färgtonen. Fränt i vilket fall som helst. Jag vill leva i en sån färgton.

Idag träffade jag M. Det var himla längesen och väldigt trevligt. Mera! Jag drack också en öl i Hornstull.

Det konstigaste med mitt jobb är när folk inte vet att jag är jag och tror att jag är någon av de andra som jobbat med det jag gör nu. Och när jag får sms från människor som uppenbarligen har en privat relation med den som hade min jobbtelefon före mig.

Förresten skulle jag vilja hitta ett sätt att få ut lyckan jag känner i tangentbordet. Det är jättesvårt att skrivskypa! Mera verklighet tycker jag!

Kommentera

