Annandag påsk.

Idag har varit en bra dag. Annandagar är inte som andra dagar. Man får vara ledig, gå i solen, träffa hundar på stigar och snegla på hur man skaffar lånekort i statsdelsbiblioteket. Jag och J har även skrivit våra namn på ett papper, sett vitsippor, blåsippor och Stockholm från ett högt hus, träffat Bo i en tunnelbanevagn och ätit sushi. Jag börjar till och med tycka om Stockholm. Tur är väl det eftersom det är här jag ska bo i minst 1 år framöver. Jävlar vad många statsvandringar jag ska gå på! Och helst takvandringen på Rådhuset också.  När jag flyttar härifrån ska jag kunna allt. Jag har fått en bok från jobbet som berättar om hur Stockholm har växt fram efter 40-talets välfärdspolitik. Nu ska jag bara skaffa en bok med flygbilder från före och efter miljonprogrammet så är lyckan gjord. Jag är en stolt statsbyggnadsnörd.

Kommentera

