Dag 2.

Idag har varit en bra dag. Jag har observerat, frågat och lärt mig massa saker. Till exempel hur lång en projekteringsfas är, att det fortfarande är byggnormerna från 2008 som gäller, att det finns en parkeringsplatsnorm, vilka det är som efterfrågar hyresrätter, att få är insatta i föreningsformalia och flera andra saker.

Jag har fått en skrivbok till jobbet som är fin och svart med ett klistermärke. Jag har också läst massor av gamla dokument för att förstå vad nätverket har gjort alla 8 år och börjat fila lite på vad jag ska arbeta med.

När jag kom hem vid halv sex var T, D och J i full färd med att laga stormiddag med efterrätt och allt. C och Clownen sprang Väldigt fint. Sen fick jag prata med J på skype länge länge. Och mamma på telefon. Och min kära syster. C gjorde popcorn. Och nu ska jag sova.

Imorgon ska jag jobba och sen åka till Arvika. Det blir TAjT och ett avslut. Och J!

Dessutom har jag insett att det alltid kommer finnas de som helst vill att jag misslyckas fatalt. Jag skulle däremot önska att de hade modet att säga det till mig. Den förste som gör det får en öl. För ett fint initiativ till en rakare värld. Skål.

3 responses to “Dag 2.

  1. Skål! Jag vill ha öl, fast jag vill inte att du ska misslyckas, så jag får nog nöja mig ändå.
    Roligt att jobbet går bra.. :) Jag har byggt upp någon slags bild där jag ser dig promenera (eller, tänk snarare spatsera) runt i byggen med en skyddshjälm. Jag förstår att det inte är ditt jobb, jag förstår att ditt jobb snarare är på kontor eller så, och att du nog inte alls har något med själva byggena att göra utan snarare med uthyrning och liknande. Men det är ändå en tillfredställande bild! Jag tror det kommer från det där spelet du hade på bloggen, duvet det där man byggde ett hus!
    Men som sagt, roligt att det går bra! :)

  2. Vad roligt att det går bra på jöbbe. Spännande att läsa vad du har för dig i storstaden.

  3. Gillar mitt kodnamn. Och så gillar jag dig. Mest av allt.

Kommentera

