090401

Idag var en späckad dag, men den började med en lugn morgon. Jag hann läsa hela DN inklusive aprilskämtet. Det slog mig att det går att få igenom vad som helst på första april, eftersom ingen tar någonting på allvar. Skulle väl vara Jarl Alfredius död isåfall. Fast det är ju å andra sidan på allvar. Arbetsdagen bestod till största delen i att få inloggningsuppgifter, koder, nycklar, rundvisning, skaka hand, presentera sig, sjunga med arbetsplatskören på lunchen och ja börja arbeta så smått. Imorgon blir det större allvar – mitt första externa möte i tjänsten. Det finns några fina puckar som är mina egna också. Det kommer bli en utmaning, en väldigt rolig sådan att ta sig an det här jobbet. Men det märks att det var ett tag sen jag höll uppe fokus på det här sättet en hel arbetsdag. När jag gick från tunnelbanan till ICA i Solna Centrum ville jag bara lägga mig ner och sova. En kesomacka, tallrik med fil och ett mycket trevligt Skypesamtal med allra käraste J senare fanns det lite fritidsork i alla fall. Middag, The flight of the concords, popcorn, turkisk peppar och rödvin. Nu spelar Camilla Mylo och jag tänker gå och lägga mig. ‘Cause 8 sharp is work time. Godnatt.

Kommentera

