Stuck on repeat.

starar-stor
Min mor fyller år. Vi tog en långpromenad mot Koppsäng – hon, jag och pappa. Det är intressant att det jag upplever just nu inte på något sätt är unikt det här sammanhanget. Det återkommer igen och igen och igen – vart man än kommer. Det ger lite perspektiv. Konsekvensen av att vi människor i grund och botten är sociala varelser kan stundtals bli fatal. När jag blir stor ska jag publicera en bok tror jag. En lång och klok bok. Just nu får den bara ligga till sig här hemma som en personlig handbok och vägledning. Och det viktigaste av allt just nu är att jag lär känna mig själv väldigt bra. Jag vet hur jag fungerar och kan se mönster i sammanhang jag agerat i. Om skolpsykologin var upplagd på ett intressantare sätt borde jag läst lite mer. Jag är kanske en blivande personalvetare, vem vet?

Kommentera

