Hajspionage.

arvika-byt-night-5Om det är vid något tillfälle jag blir extra trött på fulla människor så är det nu. När jag själv är fruktansvärt nykter och traskar förbi korsningen Magasinsgatan/Kyrkogatan för att komma in på vår gård. Fulla, odrägliga, nu-måste-jag-prata-av-mig-min-fylleångest-människor överallt. Solviksborna kan slänga sig i väggen. På min gata i stan där snackar vi festival vareviga dag. Särskilt nu när våren kommer och raggarrundan tas i bruk igen. Idag har jag hört många fina bitar spelas från bilarna. Undrar vilken som är Boten Anna ’09… Och är det någon förälder som är orolig för sitt tonårskid så säljer jag olika övervakningspaket för en mindre summa pengar. Stora paketet inkluderar både avlyssning, filmsekvenser med mobiltelefon (på mellan 3 och 12 meters håll) samt uppsamling av eventuella spyor och urin (från asfalten utanför min dörr) för senare analys.

Nä, nu ska jag lista ut vad som dränker ungslynglarnas fyllevrål bäst – minimalistisk techno eller en riktigt amerikansk rulle med Lindsey Lohan.

Kommentera

