My bittersweet history.

Det här med bitterhet är något som förföljt mig genom livet. Allt som oftast handlar det om personliga konflikter jag haft med diverse människor, där jag inte fått möjlighet att reda ut situationen. Mest frekvent är det hierarkin i relationen som satt stopp och att jag till slut erkänt mig själv segrare trots att motståndaren fortfarande tror att det finns en kamp. Det är spännande att bli av med sin bitterhet genom att ödmjukt konstatera att jag är den som lärt mig något.

Någon gång när jag blir gammal ska jag samla ihop alla sidor jag skrivit om mitt liv och ge dem till någon jag tycker mycket om. Som ett sätt att föra kunskap vidare på ett mindre populistiskt vis. (Självklart kommer jag också att skriva en bestseller en dag, men vissa synpunkter tror jag det är bättre att världen får ta till sig på ett mindre bryskt sätt.)

Jag har blivit äldre på kortare tid. Och nu ser jag med spänning på resten av min utveckling. Och din.

Kommentera

