Hos doktorn är jag fortfarande bara barnet…

Det borde vara lag på gratis sjukvård. Oavsett ålder. Hittills i år har jag räddat mig själv från en dryg tusenlapp i vårdkostnader tack vare min ålder. Efter 15 maj i år ska jag aldrig bli sjuk mer. Så det så.

One response to “Hos doktorn är jag fortfarande bara barnet…

  1. ja, det är hårt det där!
    och jag, som går till tandläkaren sisådär 3-4 gånger om året, det blir en hel del pengar.. och då har jag ändå fina tänder och ingen aning om varför de ska ha dit mig så ofta. sist kostade det 650 kr. De har pratat om kontrakt, men första gången ”var det ingen mening” för systemet skulle göras om, nu senast visste de inte hur det fungerade om jag skulle flytta och man är tvungen att binda upp sig på tre år. Alltså, meningslöst eftersom jag inte kommer vara kvar i Värmland i tre år. Dessutom skulle kontraktet kosta 2000 kr, men det blir väl ändå billigare..

Kommentera

