Idag har jag läst på om graviditet. Slemmet jag hade i mig var tydligen ett riktigt litet slem. Med svans. Inte var det stort heller. 1,5 cm. Hallå biologilärare vad fan har ni sysslat med i hela min skolgång. Varför är ingenting jag vet om hur min kropp fungerar tack vare er? Och vad satan sysslar ja-till-livet med? Något slags tävling i jag-kan-räkna-upp-flest-kroppsliga-funktioner-som-ett-foster-i-sjunde-veckan-har… Fantastiskt fanatiskt.

Spännande är i alla fall att Barak Obama river upp Bushs gamla hittepån om stamcellsforskning. I ett längre perspektiv tror jag att det kan vara nyttigt för abortsituationen i USA. Och i Sverige.

Kommentera

