Jobbahemmadag.

Det är sjukt underskattat att arbeta hemma. Och samtidigt väldigt överskattat.
Idag är det en fantastisk jobbahemmadag. Jag ska nämligen bara sitta och skriva och utforma lite – rapporter, ansökningar, utvärderingar, strategier, affisch- och annonsmallar. Dessutom måste jag städa hela Magasinsgatan 8.
Eller måste och måste. Jag vill. Så, när jag körde fast i rapporten till ABF diskade jag kylskåpet och nu när jag har ett fantastiskt flyt med en annan långdragen text kan jag äta lunch framför datorn. Skulle jag arbeta hemma jämt skulle det inte gå så här bra. Det är variationen som gör det inspirerande. Imorn sitter jag nog på kontoret igen.

Kommentera

